X
تبلیغات
دبستان شهیدمددی فیروزآباد - کلاس اول

دبستان شهیدمددی فیروزآباد

علمی آموزشی پرورشی تفریحی پِژوهشی


جملات تکمیلی جهت تقویت روان خوانی و املای دانش آموزان پایه اول ابتدایی

 نشانه های ۱

با سلام:

جملاتی رو که در زیر مشاهده می کنین ، جهت تکمیل روان خوانی دانش آموزان پس از یادگیری هر صداست. شما می تونین از این جملات بعد از یادگیری و خوندن جملات هر درس ازکتاب استفاده کنین.این فعالیت باعث میشه که تشخیص دانش آموزان در شناخت صداها و کلمات بیشتر بشه و در واقع این فعالیت موجب تثبیت یادگیری و تمرین بیشتر آموخته میشه.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( س ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

بابا آمد.

بابا سبد داد.

اسب

اسد با اسب آمد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( او ) و ( ت ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

بابا با اسب آمد.

او دست داد.

او بادام دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ر ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

ابر بود.

سرما بود.

برادرم در روستا است.

او آرام در سرما آمد.

برادرم در دست تبر دارد.

مادر او را دوست دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ن ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

آن مرد ساسان نام دارد.

او در باران ماند.

ساسان در دست، نان، انار دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ای ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

در ساری آسمان ابری است.

باران نم نم می بارد.

امیر بیرون بود.

من او را دیدم.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ز ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

مادرم از بازار زود آمد.

او در دست سبزی دارد.

او سبد را از زمین بر می دارد.

مادرم سبزی را در سبد می ریزد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ِ اِ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

اسم این زن سودابه است.

او مدیر دبستان آزادی است.

سودابه امروز بیمار است.

آزاده به دیدن سودابه آمده است.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ش ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

شادی دانش آموز است.

مادرش او را با ماشین به مدرسه می برد.

برادرش آرش شیرینی دوست دارد.

او می داند شام دیشب شور بود.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ی ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

دریا بسیار زیبا است.

من دریای آبی را دوست دارم.

یک سایه روی دریا است.

مردی در دریا شنا می کند.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ُ اُ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

مراد در روستا است.

او سه بز دارد.

او برای آنان سبزی می ریزد.

بز سبزی را دوست دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ک ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

این اردک در آب است.

اردک در آب شنا می کند.

اردک شنا کردن را دوست دارد.

آن کودک اردک را تماشا می کند.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( و ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

بابک و امید بازی می کردند.

آنان تند می دویدند.

داور سوت زد و بازی را تمام کرد.

بابک و کریم ورزش را دوست دارند.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( پ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

پری پرستار است.

او در بیمارستان پارس کار می کند.

او برای بیماران دارو می آورد.

پری روی بیماران پتو می اندازد.

او دستور پزشک را به کار می بندد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( گ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

مادر بزرگ نرگس در گرمسار زندگی می کند.

او یک گاو و سه بز و شش اردک دارد.

مادر بزرگ با شیر گاو، ماست، پنیر و کره درست می کند.

او می گوید: شیر ویتامین دارد و بدن به آن نیاز دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ف ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

دیروز برف بارید و زمین را سفید کرد.

امروز آفتاب تابید و برف را آب کرد.

پس از اسفند، فروردین می رسد.

در فروردین شکوفه فراوان دیده می شود.

فروردین زیبا و دیدنی است.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( خ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

دیروز اختر در باران به خانه آمد.

روسری او خیس بود.

بخاری خاموش بود.

اختر بیمار شد.

مادر از داروخانه برای او دارو خرید.

اختر از دارو استفاده کرد و خوب شد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ق ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

قاسم در پارک آرام قدم می زد.

وقتی امین را دید او یک قفس در دست داشت.

در آن قفس یک قناری زیبا بود.

قاسم گفت: قناری قفس را دوست ندارد.

امین قناری را آزاد کرد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ل ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

مادر از اداره به منزل آمد.

او گفت: خاله ی لیلا تلفن کرده و از زابل می آید.

من خیلی شادی کردم.

فردا خاله ی لیلا با سه شاخه گل مریم آمد.

من به او سلام کردم.

او لبخند زد و مرا بوسید.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ج ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

جمشید مرد جوانی است.

او یک کشاورز درست کار و با ایمان است.

او در کرج زندگی می کند.

برای نماز به مسجد می رود.

او در زمین اسفناج می کارد.

جمشید می داند، اسفناج ویتامین دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( و ُ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

دو روز پیش پدرم از مسافرت آمد.

او برای من یک جایزه گرفته بود.

در آن کادو یک خوراکی خوش مزه و دو خودکار بود.

من آن خوراکی را خوردم و از پدر سپاس گزاری کردم.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ه ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

کشور ما شهر ها و روستا های بسیاری دارد.

ما در شهر تهران زندگی نمی کنیم.

تهران شهر بزرگ و زیبایی است.

ولی در این شهر به سختی می شود آسمان آبی را دید.

زیر آسمان این شهر پر از دود ماشین هاست.

من همیشه دوست داشتم که شب های تهران پر از ستاره های زیبا باشد.

ولی می دانم روستا هوایی تمیز و شب هایی پر از ستاره دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( چ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

چوپان گوسفندان را به چراگاه می برد.

مردم ایل در چادر زندگی می کنند.

کنار رودخانه چند درخت و قارچ روییده است.

دختری زیبا از چشمه آب بر می دارد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( ژ ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

مژگان ورزش کار است.

او در رشته ژیمناستیک مسابقه داد.

مژگان در رشته ژیمناستیک قهرمان شد.

پدرش برای او یک ژاکت و دو بسته ماژیک خرید.

مژگان از جایزه ای که پدرش برایش گرفت، خیلی شاد شد.

این جملات رو بعد از تدریس صدا و نشانه ( خوا ) در اختیارشون میذاریم تا بخونن یا از روی اونا بنویسن.

ژاله یک خواهر کوچک دارد.

او هر روز قبل از خواب کنار تخت خواب خواهرش می نشیند و برای او کتاب می خواند.

ژاله کتاب خواندن را دوست دارد.

او امروز از مادرش خواهش کرد تا برای او دو جلد کتاب بخرد.

مادرش هم در خواست او را قبول کرد.

دانلود نمونه سوال و مطالب مربوط به پایه ی اول ابتدایی


بازیهای مفید آموزشی برای پایه اول

پیک آدینه پایه اول - بهمن ماه 

شعر حروف الفبا-پایه اول ابتدایی

آزمون ریاضی پایه اول - اسفند ماه

آزمون علوم  اول - دیماه

کار در خانه پایه اول

آزمون مداد کاغذی ریاضی اول - دیماه

دانلود کلیه آزمونهای پایه اول 

طرح کرامت پایه اول تا پنجم  

 آزمون مداد کاغذی بنویسیم - دی ماه 

آزمون مداد کاغذی ریاضی دی ماه 

شعر وضو برای کلاس اول 

 آموزش ریاضی اول با شعر 

آزمون عملکردی ریاضی - آذرماه 

طرح درس بخوانیم و بنویسیم اول ( کلیه نشانه ها)ا 

م   45  متن املای پایه اول

انیمیشنهای ریاضی اول 

تمرین فارسی اول 

 دلایل اشکالات املایی پایه اول

نمونه ای از تکلیف املایی پایه اول

 مجموعه پرسشهای علوم پایه اول

اشعار تشویقی پایه اول

تقویت روخوانی دانش آموزان پایه اول

آموزش الفبا(راههای برای بهبودیادگیری نشانه ها)

بخش کردن و صداکشی ( قسمت اول )

فیش کارت جملات دروس جدید

املای تصویری شماره 1

املای تصویری شماره 2

املای تصویری شماره 3

املای تصویری شماره 4

املای تصویری شماره 5

انتظارات آموزشی دروس پایه اول

راهکارهایی برای بهبود یادگیری نشانه ها

تقویت روخوانی دانش آموزان پایه اول

جملات تکمیلی برای تقویت روخوانی و روان خوانی و املا - نشانه های 1

جملات تکمیلی برای تقویت روخوانی و روان خوانی و املا - نشانه های 2

 آزمون عملکردی کلیه دروس اول ابتدایی









بازی های مفید آموزشی پایه اول ابتدایی


اختلاف تصاویر

پازل آهو

رنگ آمیزی

عبور از رودخانه

پرندگان

غذاهای مفید

برداشت از تصاویر

مکعب ها

سودوکو